İstanbul0553 717 59 29       İzmir0533 161 84 78      Antalya0532 300 04 86

İlaçlardan Dolayı Saç Dökülmesi

Saç dökülmesinin bir çok sebebi olabilir. Bunlardan biri de ilaçlardan dolayı yaşanabilecek saç dökülmeleridir.

Çeşitli hastalıkların tedavileri sırasında, çok farklı enzimler içeren haplar, serumlar kullanımı doğaldır. Kimi zaman kanser gibi hastalıkların tedavisinde uygulanan radyasyon terapileri, saç bölgesine etki ederek dökülmelere sebebiyet verebilmektedir.

Saçlarınız, ilaçların yan etkilerine bağlı olarak döküldüğünde, çoğu zaman iyileşme gösterebilir. Özellikle, çoğu ilacın bu tarz bir yan etkisi olduğunu hesaba katarsak, ilaçlardan kaynaklanan bu dökülmeler gayet doğal ve olağan şeylerdir.

Saçlarımızın bulunduğu bölgede kan damarları ve bu damarlar içerisinde kan sirkulasyonu çok hızlı ve devamlıdır. Buna bağlı olarak, kanımıza karışan ilaç enzimleri, ilk olarak saç bölgemize gelecektir. Saç bölgemizde bulunan kök hücrelerin hassas ve bu tarz enzimler ile kolay tepkimeye girebilir olması sebebi ile, bölgesel veya tüm kafada meydana gelebilecek bir dökülme görülebilir.

İlaçların içerisinde bulunan enzimlere bağlı olarak gerçekleşen dökülmeler genellikle kalıcı değildir. Söz konusu ilacın kullanımının son bulması ve ilaç aracılığıyla vücudumuza giren enzimlerin tamamen atılması ile birlikte, gerçekleşmiş olan bu dökülme son bulur ve iyileşme sürecine girilir. Bu dönemde saç kökleri yeniden saç üretmeye başlayarak, kaybettiğimiz saçları geri kazanmamızı sağlar.

Saç dökülmesine sebep olan ilaçlar genellikle, kanser tedavisinde, kemoterapi ile birlikte kullanılan ilaçlar, intihar etmek amacıyla veya bilinmeden, çok miktarda alınmış talyum, sürekli ve çok miktarda alınan A vitamini, oral yol ile vücuda alınan retinoidler, heparin, flucunazole, doğum kontrol hapları, diffüz alopesi’ye neden olan tabletlerden oluşur. Söz konusu bu ilaçlardan sonra, vücuda alınan tüm enzimlerin temizlenmesi sonucunda, saç kökleri üretime yeniden başlar ve saç dökülmesi kesilerek, saçlara yeniden kavuşulur.

Özellikle, çoğu zaman bilinçsiz ve yanlış ilaç tüketimi ile ortaya çıkan saç dökülmeleri, bazı ilaçlar için doz aşımı belirtisidir. Eğer ilaç kullanımından dolayı saç dökülmesi yaşıyorsanız, bununla ilgili doktorunuzun görüşlerini almanızda fayda olacaktır.